قیمت طراحی سایت
قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت || چگونه هزینه طراحی سایت محاسبه می شود؟1403

عواملی متعددی بر روی قیمت طراحی سایت اثر میزاره که باهم مرور خواهیم کرد و در نهایت خواهیم دانست که قیمت طراحی سایت چگونه محاسبه میشود. هزینه و قیمت طراحی سایت بستگی به فاکتورهای متعدد دارد، از جمله نوع سایت، امکانات و ویژگی‌های مورد نظر برای سایت، تکنولوژی‌های مورد استفاده، تجربه و تخصص طراح و شرکت طراحی سایت، و غیره.
آنچه در این مطلب خواهید خواند

کدامین به عنوان شرکت طراحی سایت و توسعه سایت با بیش از 1۰ سال تجربه متخصصان خود ، تضمین بهترین و با کیفیت ترین طراحی سایت و پشتیبانی 24 ساعته را برای مشتریان می‌نماید.

باهم به فاکتور هایی که روی قیمت طراحی سایت اثر میگذارند بپردازیم:

1.تاثیر نوع سایت و پیچیدگی آن بر روی قیمت طراحی سایت

  • سایت‌های ساده و استاتیک:

    این سایت‌ها شامل چند صفحه ثابت هستند که صرفا اطلاعات ثابتی را نشان میدهند . هزینه آن‌ها معمولاً کمتر است و برای کسب و کارهایی مناسب است که صرفا میخواهد درباره کسب و کار و خدمات خود اطلاعاتی بدهند و نیازی به جمع آوری اطلاعات و آمار از مشتریان خود ندارند. این نوع سایت ها پایین ترین هزینه را شامل میشوند.

  • سایت‌های داینامیک و وبلاگی:

    سایت‌هایی که محتوای متغیر دارند و نیاز به سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارند. این نوع سایت ها برای کسب و کارهایی مناسب است که در حوضه تخصصی خود مقاله منتشر میکنند و نیاز به تعامل با کاربر دارند و میخواهد از اطلاعات کاربران خود را جهت کمپین های تبلیغاتی استفاده کنند.

  • فروشگاه‌های آنلاین:

    شامل سیستم‌های پرداخت، مدیریت موجودی، فروشگاه پیشرفته و غیره است که به طبع به دلیل پیچیدگی و حساسیت امنیت اطلاعات هزینه بیشتری را دربرمیگیرد.

  • سایت‌های اختصاصی و پیچیده:

    شامل امکانات پیشرفته مثل رزرو آنلاین، سیستم‌های عضویت ، سیستم حساب های مالی پیچیده ، کلاس های آموزشی چند استادی و غیره که این نوع سایت ها بالاترین هزینه را به دلیل نیاز به کدنویسی پیشرفته دربرمیگیرند.

2. امکانات و ویژگی‌های مورد نظر

  • واکنش‌گرا بودن (Responsive Design):

    واکنشگرا بودن به این معنا میباشد که سایت ها در دستگاه های متفاوت از جمله موبایل ، تبلت و دسکتاپ به درستی نمایش داده شود و وب سایت شما در دستگاه های متفاوت قابل دسترس باشد. توجه داشته باشید که بیشتر از 75 درصد کاربران با گوشی در سطح وب به سایت ها مراجعه میکنند.

  • SEO (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو):

    هزینه برای بهینه‌سازی سایت جهت رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو.با سئو شما میتوانید لینک های اول مرورگر (گوگل و …) را به خود اختصاص بدهید و کاربران زیادی رو به سایت خود جذب کنید و ورودی خود را افزایش دهید.

  • سرعت بارگذاری:

    بهینه‌سازی سرعت سایت نرخ پرش کاربران را از سایت کاهش میدهد. سایت هایی که طول میکشد تا بارگزاری شوند مشتریان زیادی را از دست خواهد داد. میتوانید مطالب تکمیلی را در مقاله 5 دلیل مهم برای داشتن سرعت بالای سایت مطالعه کنید.

  • طراحی اختصاصی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI||UX) :

    با طراحی رابط کاربری برای سایت ، کسب و کارها میتوانند برندینگ خود را انجام دهند و ظاهری جذاب برای سایت خود در نظر بگیرند که نظر کاربران را جذب کند و اعتماد مشتریان را جلب کند و همچنین با طراحی تجربه کاربری میتوانند مسیر خرید و تعامل کاربر  را آسان کنند تا نرخ تبدیل افزایش یابد.

3. تکنولوژی‌های مورد استفاده

  • پلتفرم‌های CMS:

    استفاده از پلتفرم‌هایی مثل وردپرس، جوملا و غیره که می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. از CMS ها برای کسب و کارهایی که کوچک یا متوسط میباشند و پیچیدگی زیادی ندارند استفاده میشود.

  • زبان‌های برنامه‌نویسی و فریم‌ورک‌ها:

    استفاده از زبان‌ها و فریم‌ورک‌های مختلف مثل PHP، Python، Ruby on Rails، و غیره. زمانی از کدنویسی اختصاصی برای کسب و کارها استفاده میشود که آن کسب و کار پیچیدگی زیادی دارد و نیاز کارفرما به گونه ای میباشد که باید به صورت اختصاصی کد نوشته شود که در صورت کدنویسی اختصاصی هزینه طراحی سایت افزایش میابد.

4.تجربه و تخصص طراح

  • فریلنسرها:

    فریلنسر ها افرادی هستند که معمولا به صورت شخصی و تک نفره پروژه طراحی سایت را اجرا میکند.

  • شرکت‌های طراحی سایت:

    شرکت های طراحی سایت از تیم‌های متخصصی شکل گرفته است که به صورت حرفه ای بر روی پروژه شما کار میکنند.

5.هزینه‌های اضافی

  • دامنه و هاستینگ:

    دامنه های متفاوت قیمت های متفاوتی دارند که بسته به نوع کسب و کار انتخاب میشوند ، به عنوان مثال در سال جاری هزینه دامنه .ir پنجاه هزارتومان میباشد در حالی که هزینه دامنه .com هفتصد و پنجاه هزارتومان سالانه میباشد. همچنین هزینه هاستینگ هم بنا بر فاکتورهای متفاوت میتواند متغییر باشد ، که بسته به نوع کسب و کار و بزرگی کسب و کارتان هاستینگ شما انتخاب میشود.
    ( در مقاله میزبانی وب یا web hosting چیست؟ میتوانید با انواع هاست ها آشنا بشوید )

  • پشتیبانی و نگهداری:

    هزینه‌های ماهانه یا سالانه برای پشتیبانی و به‌روزرسانی سایت. که در کدامین پشتیبانی 6 ماهه اول سایت شما رایگان میباشد.

نتیجه‌گیری

مواردی که ذکر شد از فاکتورهای معمولی هستند که روی قیمت طراحی سایت تاثیر میگزارند پس در نتیجه هزینه نهایی طراحی سایت بعد از مشاوره و مشخص شدن نیاز کارفرما تعیین میشود ، در نتیجه هزینه طراحی سایت میتواند بسیار متغییر باشد ، به عنوان مثال از 10 میلون تا بالای 500 میلون تومان این هزینه میتواند متغییر باشد که کاملا بسته به بزرگی پروژه و پیچیدگی و نیاز کارفرما و کسب و کار دارد.

ما هستیم تا به صورت رایگان به شما مشاوره بدهیم و شما را در رشد کسب و کار خود در دنیای وب کمک کنیم. کافیست با ما تماس بگیرید.
منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

5/5 - (1 رأی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X